De fleste har hørt om LinkedIn. Men bruker du LinkedIn for å få mer kunder? Har du faktisk oppdatert profilen din med bilde og hva du har gjort i forretningslivet?

LinkedIn er DEN sosiale plattform du må bruke for å vise din profesjonelle profil. Du kan bruke det for å holde kontakt med andre i din industri, bli med i grupper, lage et nettverk, få relevante nyheter, kikke etter jobber og for å bygge en online CV. Det er en fantastisk flott plattform som gjør det enkelt og treffe andre som er interessert i det samme som deg, eller som er ute etter en tjeneste eller produkt som du selger.

Her er noen tips on hvordan du får den beste profilen på Linkedin:

1. Overskrift og Industri
Om du velger å vise din nåværende stilling eller det området du er ekspert i, velg dette med omhu. Dette er den første informasjonen om deg selv som potensielle kontakter vil se. Ikke glem å legg til hvilken indrustri du jobber i så du kommer opp i relevante søk.

2. FotoEtt ord: Professionelt. Dette er ikke Facebook. Ikke legg ut bilder av deg fra stranden eller fra et bursdagsparty. Det trenger ikke å være et professjonelt passbilde, litt casual er ok så lenge det er professjonelt. Mange bruker gjerne det samme bilde på Twitter og andre sosiale medier. Dette for å gjøre at du blir gjenkjent lettere.

3. Kontaktinformasjon
Bruk dette til å liste dine andre Sosiale Medier profiler, personlig blogg eller en link til ditt firmas nettside.

4. OppsummeringDette er noe du ikke vil hoppe over, men ikke legg til altformye informasjon. Om du bestemmer det for å skrive i 1st eller 3. person, lage en kort oppsummering om dine kunnskaper, erfaring og hva du ønsker videre. Om du er på utkikk etter jobb, er dette hvor du bør skrive hva du ser etter i en evt. ny jobb. Legg til hvor de best kan kontakt det og legg ved en link til din portefølje eller din beste bragd.

5. FerdigheterDine kontakter har mulighet til å gi deg godkjenninger for dine ferdigheter, men velg dem med omhu selv om LinkedIn noen ganger foreslår nye ferdigheter. Du kan omorganisere dem i den rekkefølgen du vil. De viktigste bør være på toppen.

6. ErfaringIkke vær redd for å være nøye her og legge til alt du har gjort. Skriv ansvarsområder, bruk tall og. Om det er relevant, vis hva du har gjort med å bruke Legg til Lenke/Last opp fil.

7. Prosjekter
Om du har jobbet med prosjekter som fortjener en egen plass, eller at du ikke vil at det skal forsvinne i listen av jobber du har hatt? Da legger du dem til her og link til firma og/eller folk som var involvert i dette prosjektet.

8. PublikasjonerSkriver du artikler eller bøker? Da kan du vise disse ferdighetene her.

9. GrupperBli med på relevante grupper i din industri, din posisjon og interesser. Synliggjør dem på din profil for å vise andre at du er opptatt av mer ting en jobben din.

10. Frivillig arbeid og Veledige Saker
Vis at du bryr deg! Lag en liste over hva du støtter og er innvolvert i. Livet ditt er mer enn bare jobben din.Ikke glem og kikke på de andre seksjonene foreslått av LinkedIn som utdannelse, språk, kurser etc. For jo mer du forklarer om hva du har gjort, jo bedre blir du lagt merke til! Ha som mål å oppdatere din LinkedIn profil så du kan utnytte denne fantastiske plattformen bedre.

Lykke til!

Elin



Comments

comments